شاید برای شما هم سوال باشد که چگونه ایزوگام خوبی بخریم ؟ 

خرید یک ایزوگام خوب همواره کار بسی دشوار است . ایزوگام یکی از عایق های حفاظتی بسیار پرکاربرد است که تاکنون دامنه کاربر خود را حفظ کرده است و خواهد کرد .

حتی با توجه به اینکه هم اکنون عایق های نانو نسل جدید عایق ها هستند ، ایزوگام یکی از عایق هایی است که توسط قیر و الیاف ساخته می شود . این عایق عایقی نازک است و معمولا دارای فویل در سطح خود هستند .این عایق توسط شرکت ها و کارخانه های زیادی تولید می شود .

کیفیت ایزوگام بسته به محل تولید بسیار متفاوت است . اما در حالت کلی کارخانه های تولید ایزوگام از استاندارد های لازم برای این کار برخوردار هستند  محصولات طبق استاندارد ساخته می شود .

این عایق که در لول های 40 کیلویی تولید می شود و توسط کارگران متخصص توسط حرارات مخصوص خود نصب می شود دو جنبه اساسی دارد . زمانی که ما می خواهیم برای پشت بام منزل ایزوگام خریداری نمائیم دو موضوع مهم را باید در نظر بگیریم :

1.کیفیت ایزوگام و محل که از ان خرید می نمائیم .

2.اکیپ نصب ایزوگام

این دو موضوع مکمل یکدیگر هستند و نقص در هر کدام باعث وجود نقص در مراتب بعدی می شود . اگر ایزوگام مرغوب باشد و اکیپ کاربلد نباشد در اینصورت شما ایزوگام خیلی خوبی خریداری کرده اید و از کیفیت و استحکام ان اطمینان کافی دارید اما زمانی که این ایزوگام بخوبی در پشت بام منزل نصب نمی شود و اب بندی خوبی صورت نمی گیرد مسلما نشتی و اب دهی از درز ها و منافذ ایزوگام مخصوصا از محل هایی که کنار دیوار هستند مشکل ساز خواهد شد .

مورد دوم زمانی که ایزوگام کیفیت خوبی ندارد و اکیپ ایزوگام را خوب نصب می کنند . در اینصورت هم چون ایزوگام کیفیت مناسب ندارد عمر ان بسیار کوتاه خواهد بود و در برابر افتاب و سرما ترک خورده و باعث اب دهی به زیر خود خواهد شد .

 

به همین دلیل رعایت هر دو نکته فوق در خرید و نصب ایزوگام الزامی می باشد .

 

اما اینکه چگونه ایزوگام خوبی بخریم ؟

برای خرید ایزوگام خوب حتما به نمایندگی های مجاز مراجعه نمائید .

ایزوگام حتما دارای نشان استاندارد تولید باشد .

ایزوگام دارای سطح صاف و بدون ترک باشد .

ایزوگام هایی که زیر فشار بار دچار له شدگی باشند و یا در اثر ضربه خوردن دچار پارگی شده باشند اصلا مناسب نیستند .

ایزوگام های کهنه و متعلق یه چندین سال قبل چسبندگی مناسب ندارند و از این رو کیفیت کم تری دارند .

ایزوگام نباید بسیار سفت باشد به شکلی که هنگام باز کردن رول نتوان ان را در محل قلط داد .

همچنین بیش از حد شل بودن ایزوگام هم خوب نیست .

 

این نکات اولیه و مهم در خرید ایزوگام هستند و همانطور که گفته شد هم محصول و هم نصاب باید مورد تایید باشند تا یک کار تمیز حاصل شود .

باتشکر