عایق نانو 

عایق نانو نسل جدید عایق های حفاتی هستند که در واقع می توان گفت یک تحول عظیم در صنعت عایق های رطوبتی و حفاطتی بودند . در این بین می توان گفت شما اگر می خواهید از عایق هایی همچون ایزوگام استفاده کنید اما توجه داشته باشید که همیشه دنبال روش های جدید هم بروید . عایق هایی هستند که جدبدا تولید و روانه بازار شده اند این عایق ها عایق هایی هستند که از جنس اپوکسی و  محصولات مشابه هستند که دارای ویژگی های خاصی می باشد .

علاوه بر این ویژگی ها این محصولات زیبایی خاصی دارند و حتی می توان انواع نقش های مختلف را روی انها اجرا کرد .

این عایق ها به دلیل مقاومت بسیار بالایی دارند معروف شده اند . در واقع هم می توان از این محصول با مقدار  کم استفاده کرد تا محیط مور نظر اب بندی شود و هم می توان با هزینه کمتر عایقی بسیار مقاوم داشت .

برای مثال در طی یک ازمایش مقاومت 1 سانتی متر از این محصول برابر با همان مقدار مقاومت در 10 سانتی متر بتن محاسبه شده است .

توجه داشته باشید که این عایق ها جدید هستند و هنوز انچنان در میان مردم شناخته نیستند . به همین دلیل به شکل گسترده در رابطه با انها در سطح اینترنت مطالب زیادی وجود ندارد .

اپوکسی که ماده اصلی تشکیل دهنده این عایق ها می باشد خود به تنهایی از مقاومت بالایی برخوردار است .

کاربرد عایق نانو 

عایق نانو می تواند برای چدین مورد به کار گرفته شود اما مهم تر از همه  عایق بندی و اب بندی محیط مود نظر می باشد . همانطور که گفته شد این عایق ها بسیار انعطاف پذیر هستند و می توان طرح ها و نقشه های خاصی را روی ان چاپ کرد پس به این ترتیب می توان کف حمام را با یک طرح زیبا عایق بندی کرد .

نه تنها برای حمام بلکه برای اتاق خواب ، پذبرایی و کف آشپزخانه نیز می توان از این عایق ها استفاده کرد .

همچنین نکته مهمی که در رابطه با این عایق ها در مقایسه با عایق های سنتی همچون ایزوگام وجود دارد این است که مثلا در عایق کاری پشت بام زمانی که عایق شما از نوع ایزوگام می باشد یکی ازعمده مشکلات که وجود دارد مشکل تردد بر روی ان می باشد . راه رفتن بر روی ایزوگام هم سخت تر است و هم باعث ایجاد اسیب در سطح ان می شود .

به همین دلیل ایزوگام از ابتدای تولید این مشکل را داشته است . اما عایق های نانو جدید هیچکدام از این مشکلات را ندارند و مشکل تردد بر روی این عایق ها کاملا رفع شده است و به همین دلیل هم می توان در داخل منزل برای پوشش و جلوه کف اتاق ها از ان استفاده کرد .

مشکل دیگری که در ایزوگام و عایق های سنتی وجود دارد مقاومت در برابر گرما و سرما می باشد که دامنه تحمل ایزوگام و همچنین اسفالت بسیار کم است و در سرما ها و یا گرما های شدید حتما دچار تخریب می شوند . اما دامنه تحمل تعییرات دما در عایق نانو قابل مقایسه با این محصولات نیست .

شما جهت کسب اطلاعات کافی ، مشاهده نمونه پروژه های انجام شده با عایق های نانو و همچنین کسب سایر اطلاعات می توانید با ما تماس بگیرید .

باتشکر