محوطه کاری 

خدمات محوطه کاری یکی از عمده فعالیت هایی می باشد که هنگام اتمام هر پروژه ای لازم است تا انجام شود . محوطه کاری می تواند برای هر محیطی اجرا شود برای مثال اگر قصد شما اجرای محوطه برای یک مجتمع مسکونی است حتما باید کارهای جدول کشی و همچنین اجرای زیرسازی و در نهایت اسفالت روی ان انجام شود .

پس شما در این حالت به یک پیمانکار با تجربه در این زمینه نیاز خواهید داشت . اما ممکن است این محوطه سازی برای یک باغ یا ویلا صورت گیرد . معمولا ویلا ها دارای محوطه های بزرگی هستند و حیاط جلویی یا حیاط پشتی و با هردو لازم است تا محوطه کاری شوند . این محوطه کاری می تواند شامل راه کشی تعیین محدوده محوطه برداشت محل های درخت کاری ، جدا کردن محل های نشیمن ، ایجاد فضاهای بین محوطه و .... باشد .

اما چندین نکته در این مورد سیار مهم است .

مورد اول که مهمترین موضوع در بحث محوطه کاری می باشد بهره برداری و استفاده بهینه از محیط می باشد . این موضوع در محوطه کاری  به شدت مهم است و باید توسط مهندس متخصص اجرا شود .

چه زیاد بودند محیط های کوچکی که با بهره برداری بسیار مناسب بهترین بازدهی را برای محیط داشته اند و چه زیاد بودند متراژ های بسیار بزرگ که در اثر برداشت نادرست از محیط تخریب شده و فضای مفید از بین رفته است . همانطور که میدانید کارهای عمرانی هم به راحتی قابل بازگشت و جبران خطا نیستند و باعث هدررفت هزینه و دوباره کاری بسیار می شود .

پس به همین دلیل محوطه کاری یکی از کارهای حساس در انتهای هر پروژه می باشد .

زمانی که یک مجتمع مسکونی به اتمام می رسد مسلما باید محوطه سازی و فضای سبز کاری در محوطه اجرا شود . این اجرا ممکن است با طراحی یک نقشه بسیار زیبا از نمای بالا برای محیط طراحی شود .

برای مثال ممکن است یک فضای تفریحی برای این محوطه در نظر گرفته شود و یا بخش کوچکی برای پارکینگ و بخشی برای راه رو دربین این محیط ها . پس محوطه کاری در تمامی محیط ها باید به دقت و زیر نظر مهندس مربوطه اجرا شود تا از وارد امدن هرگونه خسارت احتمالی بعدی جلوگیری شود .

برای محوطه کاری می توانید با پیمانکارانی همکاری نمائید که محوطه کاری  را به صورت کنترات اجرا می کنند و کل پروژه را تحویل گرفته و کار نهایی را تحویل می دهند .

استفاده از ماشین الاتی که برای تخریب یا زیرسازی استفاده میشوند و یا ماشین الات مدرنی که جهت اجرای عایق اسفالت استفاده می شوند در این کار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . توجه داشته باشید که زیر سازی و شیب بندی یکی از نکات بسیار مهم در اجراری محیط محوطه است و باید با دقت کافی انجام شود . لذا اگر محل مورد نظر برایتان مهم است حتما در هزینه های زیر سازی نهایت وسواس را به خرچ دهید و کاری تمیز داشته باشید . چرا که رو سازی با هزینه کمتری قابل تغییر است اما زیر سازی نه .

جهت مشاوره و همچنین اجرای پروژه های محوطه کاری با شرکت ما نیز می توانید در ارتباط باشید و یا در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی و مشاوره یا ما تماس بگیرید .

باتشکر