پیمانکار اسفالت

اجرای انواع اسفالت در تهران و تمامی شهرهای اطراف

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

عمر آسفالت

جاده ها امروزه یکی از اصلی ترین راه های ارتباطی شهرها و کشور ها با یکدیگر می باشند.
در زمان های قدیم که خودرو ها نقش کمتری در حمل کالاهای مورد نیاز داشتند، نوع پوشش جاده ها بیشتر مد نظر نبود.
اما به مرور زمان و پیشرفت تکنولوژی انتخاب یک عایق مناسب برای سطح جاده ها امری ضروروی می باشد.
در زمان حال حمل و نقل کالا و مسافرها در جهان به سه روش هوایی، زمینی و دریایی انجام می شود که در این میان حمل و نقل زمینی از طریق جاده ها و راه آهن شکل می گیرد.در کشور ما همانند سایر کشورها بخش عمده کالاها و مسافرها از طریق  جاده صورت می گیرد.
عملیات احداث جاده به دوبخش زیرسازی و روسازی دسته بندی می شود.منظور از عملیات روسازی راه شامل خاک برداری، شیب بندی و... می باشد.
هدف از روسازی برای یک جاده تامین یک سطح صاف و یک دست برای عبو و مرور وسایل نقلیه می باشد به طوری که امکان تردد خودرو در شرایط گونگون جوی امکان پذیر باشد.
علاوه بر آن سطح  جاده باید تحمل فشار وارد شده را داشته باشد و در اثر فشار کامیون های باری دچارنشست نشود.
عوامل زیادی در عملکرد روکش سطح آسفالت نقش دارند که این عوامل را می توان به چند دسته تقسیم کرد.
مشخصات آسفالت مورد استفاده و خصوصیات قیر مصرفی در تهیه آسفالت، ضخامت روکش آسفالت ، نحوه مخلوط کردن مصالح و در آخر کیفیت مواد اولیه به کار فته در تهیه آسفالت از جمله مواردی هستنند که نقش به سزایی در کیفیت و عمر مفید سطح آسفالت دارند.


عمر متوسط آسفالت راه های برون شهری در ایران 3 تا 4 سال می باشد؛ و این در حالی است که متوسط عمر آسفالت راه ها در سایر کشورها، بین 9 تا 10 سال است.
همین عمر کوتاه آسفالت ها باعث شده است تا سالانه هزینه های زیادی برای تعمیر و نگهداری آسفالت صرف شود. که با تشخیص و ترمیم زود هنگام آسفالت آسیب دیده می توان به طور چشم گیری از هدر رفت هزینه در این زمینه جلوگیری به عمل آورد.
مراجعه به شرکت های تولید و ارائه دهنده خدمات آسفالت که دارای نشان استاندارد می باشد می تواند عمر مفید آسفالت را چندین برابر افزایش دهد.
شرکت های زیادی در سطح کشور اقدام به تولید انواع  آسفالت نموده اند که برخی از این شرکت ها از ماشین آلات آسفالت کاری فرسوده برای اجرای پروژه ها بهره می گیرند که باعث فرسودگی زود هنگام آسفالت می شود.
همواره استفاده از تجهیزات مدرن، مواد اولیه مرغوب، نیروی انسانی ماهر و از همه مهم تر استفاده از دانش روز دنیا می تواند کیفیت آسفالت تولید شده را چندین برابر افزایش دهد.
مهندسین طراح و ناظر همواره باید در زمان اجرای پروژه در محل حضور یافته و بازدید های لازم را از نحوه غلتک زنی و ضخامت آسفالت به کار گرفته شده به عمل آورند.


 

۰۵ خرداد ۹۹ ، ۱۷:۲۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
مدیر خانی

عایق اپوکسی بیمارستانی

عایق اپوکسی بیمارستانی چیست ؟

قبلا در رابطه با عایق های نانو صحبت کرده ایم و اینکه این عایق ها از چه موادی تشکیل می شوند و یا چگونه می توان از انها در طرح های مختلف استفاده کرد . 

اما جالب است بدانید این عایق ها فقط مختص پشت بام یا سرویس و حمام نیستند .

این عایق ها برای فضاهای مختلف با انواع مختلف می توانند استفاده شوند .

انواع عایق های اپوکسی را می توان برای موارد زیر استفاده کرد :

عایق پشت بام

حمام و سرویس

آشپزخانه

کف سالن و پذیرایی

کف مهد کودک ها

کف آزمایشگاه ها

بیمارستان ها

عایق بندی موتور خانه

گلخانه

عایق سوله

و...

پس مشاهده می کنید که دامنه استفاده از این نوع عایق ها بسیار زیاد است . نوعی از این عایق ها که با نام عایق اپوکسی بیمارستانی شناخته می شوند برای عایق بندی بیمارستان و محیط های بهداشتی استفاده می شوند .

مخصوصا در محیط هایی همچون آزمایشگاه ها که مواد شیمیای در سطح زمین بسیار هستند و هرگونه ریزش مواد باعث خوردگی محیط می شود .

محیط های اسیدی بسیار در معرض خطر قرار دارند به همین دلیل باید محیط مورد نظر مقاومت لازم را داشته باشد . در حال حاضر نسبت به گذشته تکنولوژی عایق بندی مخصوصا در بیمارستان ها بسیار تغییر کرده است . عایق های نانو یکی از همین عایق ها هستند که در حال حاضر بنابه دستور بسیاری از امکان در حال تغییر پوشش ها به سمت پوشش ها و عایق اپوکسی هستند .

مقاومت و کیفیت این محصول در حال حاضر آن را به یکی از بهترین عایق ها محخصوصا برای محیط هایی همچون بیمارستان ها شده است .

البته درست است که مواد اصلی این عایق ها از یک ماده تشکیل شده است اما نحوه ترکیب و همچنین سایر موادی که با این عایق ها ترکیب می شوند با یکدیگر متفاوت است .

به همین دلیل داشتن تخصص لازم و دانش کافی در رابطه با این نوع عایق ها در کنار اجرای اصولی حرف اول را در اجرا و نصب این نوع عایق ها می زند .

هم اکنون می توان با ترکیب مناسب این نوع عایق را برای بیمارستان ها و عایق آزمایشگاه ها استفاده کرد که یکی از بهداشتی ترین و مقاوم ترین عایق ها هستند .

جهت استفاده از خدمات این نوع عایق ها می توانید از طریق وب سایت اصلی با ما تماس بگیرید .

باتشکر

۰۴ خرداد ۹۹ ، ۱۴:۱۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر خانی

تولید آسفالت

همواره مناسب ترین پوشش برای روسازی جاده ها آسفالت می باشد که مقاومت خوبی در برابر شرایط جوی دارد.
این عایق همواره به آسانی در همه جا قابل دسترس بوده و با اصطلاحات جزِیی می توان در هر شرایط آب و هوایی از آن بهره برد.
در زمان های نه چندان دور استفاده از آسفالت به روش های سنتی و ساده صورت می گرفت .
از مشکلات روش های سنتی در تهیه و اجرای آسفالت می توان به موارد زیر اشاره نمود.
آسفالت با مشکلاتی نظیر ترک خوردن، شیار شیار شدن، فرسوده شدن بر اثر نمک پاشی،یا جمع شدن بر اثر سرمای هوا همراه بود.
توجه به ایمنی و راحتی جاده ها از مهمترین اصول راهسازی مدرن بوده است به عنوان مثال سطح جاده باید طوری باشد که اصطحکاک لازم را ایجاد کرده و از لیز خوردن اتومیبل ها جلوگیری نماید. 
همچنین آسفالت مورد نظرباید صدای ناهنجار ایجاد ننماید، یعنی دارای سطحی هموار باشد و از جمع شدن آب روی جاده جلوگیری شود که باعث یخ زدگی در فصول سرد سال نشود.
مهندسان در راستای یافتن روشهای مناسب برای اصلاح آسفالت آزمایش های زیادی را انجام دادند که یکی از روشهای فوق که به خوبی جواب داده است استفاده از پلیمرها می باشد.
کاربرد عمده پلیمر در بهبود خواص آسفالت عبارتند از:
۱- استفاده از پلیمر برای اصلاح خواص قیر.
۲- استفاده از شبکه های پلیمری برای تسلیح آسفالت.
۳- استفاده از پلیمر برای اصلاح قیر
قیر به عنوان ماده ای چسبنده همواره ایده آل ترین ماده برای ساخت انواع آسفالت می باشد.
 این ماده در دمای بالا مایع شده می‌تواند با سنگدانه ها مخلوط شود آنها را به هم بچسباند و تشکیل آسفالت دهد. 
در دمای معمول، قیر به صورت یک ماده معمولی عمل می‌کند که علاوه بر چسبندگی خوبی که دارد در برابر نفوذ آب مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.
با این همه موارد ذکر شده، برخی از مشکلات راه ها نظیر خرد شدن آسفالت بر اثر فرسودگی، ایجاد شیار بر روی آسفالت بر اثر افزایش بار محوری، روان شدن آسفالت در اثر گرما، کنده شدن و خرد شدن سنگدانه ها، مربوط به کیفیت پایین قیر مصرفی می باشد. 
همواره کارشناسان در تلاش اند تا آسفالتی با کیفیت بالا و طول عمر بالا تهیه نمایند تا از مشکلات قید شده جلوگیری به عمل آورند.
یکی دیگر از عوامل مهم در افزایش عمر مفید آسفالت استفاده ازتجهیزات آسفالت کاری مدرن و پیشرفته می باشد.

۰۳ خرداد ۹۹ ، ۱۴:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر خانی

عایق اپوکسی سه بعدی

عایق اپوکسی سه بعدی یکی از عایق های نسل جدید است که اخیرا در کشور ما بسیار کاربرد پیدا کرده است .

این عایق ها نوعی عایق هستند که از مخلوط اپوکسی بدست می آید . این عایق ها خاصیتی دارند که می توانند بسیار مقاومت بالایی را ایجاد کنند . این عایق ها قابلیت ارائه انواع طرح و نقش روی خود را دارند .

این عایق ها هم می توانند بر روی پشت بام اجرا شوند و هم در داخل منازل ، برای مثال برای عایق بندی اتاق خواب و کف پوشی .

این عایق ها قابلیت چاپ نقش بر روی خود را دارند .

به همین دلیل به عایق های اپوکسی که در داخل منزل استفاده می شوند و یا برای عایق های حمام و سرویس استفاده می شوند می توان نقش های دلخواه را چاپ کرد . به همین دلیل به این عایق ها سه بعدی گفته می شود که ان ها را با نام عایق اپوکسی سه بعدی می شناسند .

این عایق ها توسط موارد مخصوص و رزین اپوکسی و رنگ مورد نظر ترکیب می شوند و در نهایت یک محصول با حالت پلاستیکی ولی نه دقیقا پلاستیک بدست می آید که در محل مورد نظر توسط اکیپ مخصوص پخش می شود .

یکی از مهم ترین مسائل در مورد عایق های اپوکسی همین اکیپ می باشد و با وجه به نوپا بودن این نوع عایق ها می توان گفت اکیپ کاربلد در این زمینه فعلا به اندازه کافی وجود ندارد به همین دلیل باید از اکیپ متخصص استفاده کرد .

این عایق ها به دلیل حساسیت بالا باید توسط نیروی دوره دیده انجام شود . 

نصب این عایق ها توسط تجهیزات مخصوص باید در محل اجرا شود . پس از اجرا نکته مهم در نقش بندی  و چاپ طرح روی ان می باشد . که در یک پروسه بیار حساس انجام می گیرد .

یک نکته مهم دیگر در این مورد رعایت تناسب طرح ها در محیط های مورد نظر است .

این عایق ها را می توان برای کف حمام و سرویس بهداشتی بخوبی با طرح های خاص خود اجرا کرد .

امروزه این عایق ها هم به دلیل زیبایی و هم به دلیل مقاومت بسیار بالا در محیط های مورد نظر طرفداران زیادی پیدا کرده اند .

هم اکنون این عایق ها توسط متخصصین نصب این عایق ها اجرا می شوند . جهت همکاری در مورد این عایق ها نیز می توانید با ما همکاری نمائید . شماره تماس های موجود در این وبلاگ راه های ارتباطی شما با ما هستند .

جهت عایق های اپوکسی کافیست با ما تماس گرفته و پروژه خود را با ما آغاز نمائید .با تشکر

سایت پبمانکار آسفالت ( آسفالت کار )

۰۳ خرداد ۹۹ ، ۱۱:۵۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر خانی

چگونه ایزوگام خوبی بخریم

شاید برای شما هم سوال باشد که چگونه ایزوگام خوبی بخریم ؟ 

خرید یک ایزوگام خوب همواره کار بسی دشوار است . ایزوگام یکی از عایق های حفاظتی بسیار پرکاربرد است که تاکنون دامنه کاربر خود را حفظ کرده است و خواهد کرد .

حتی با توجه به اینکه هم اکنون عایق های نانو نسل جدید عایق ها هستند ، ایزوگام یکی از عایق هایی است که توسط قیر و الیاف ساخته می شود . این عایق عایقی نازک است و معمولا دارای فویل در سطح خود هستند .این عایق توسط شرکت ها و کارخانه های زیادی تولید می شود .

کیفیت ایزوگام بسته به محل تولید بسیار متفاوت است . اما در حالت کلی کارخانه های تولید ایزوگام از استاندارد های لازم برای این کار برخوردار هستند  محصولات طبق استاندارد ساخته می شود .

این عایق که در لول های 40 کیلویی تولید می شود و توسط کارگران متخصص توسط حرارات مخصوص خود نصب می شود دو جنبه اساسی دارد . زمانی که ما می خواهیم برای پشت بام منزل ایزوگام خریداری نمائیم دو موضوع مهم را باید در نظر بگیریم :

1.کیفیت ایزوگام و محل که از ان خرید می نمائیم .

2.اکیپ نصب ایزوگام

این دو موضوع مکمل یکدیگر هستند و نقص در هر کدام باعث وجود نقص در مراتب بعدی می شود . اگر ایزوگام مرغوب باشد و اکیپ کاربلد نباشد در اینصورت شما ایزوگام خیلی خوبی خریداری کرده اید و از کیفیت و استحکام ان اطمینان کافی دارید اما زمانی که این ایزوگام بخوبی در پشت بام منزل نصب نمی شود و اب بندی خوبی صورت نمی گیرد مسلما نشتی و اب دهی از درز ها و منافذ ایزوگام مخصوصا از محل هایی که کنار دیوار هستند مشکل ساز خواهد شد .

مورد دوم زمانی که ایزوگام کیفیت خوبی ندارد و اکیپ ایزوگام را خوب نصب می کنند . در اینصورت هم چون ایزوگام کیفیت مناسب ندارد عمر ان بسیار کوتاه خواهد بود و در برابر افتاب و سرما ترک خورده و باعث اب دهی به زیر خود خواهد شد .

 

به همین دلیل رعایت هر دو نکته فوق در خرید و نصب ایزوگام الزامی می باشد .

 

اما اینکه چگونه ایزوگام خوبی بخریم ؟

برای خرید ایزوگام خوب حتما به نمایندگی های مجاز مراجعه نمائید .

ایزوگام حتما دارای نشان استاندارد تولید باشد .

ایزوگام دارای سطح صاف و بدون ترک باشد .

ایزوگام هایی که زیر فشار بار دچار له شدگی باشند و یا در اثر ضربه خوردن دچار پارگی شده باشند اصلا مناسب نیستند .

ایزوگام های کهنه و متعلق یه چندین سال قبل چسبندگی مناسب ندارند و از این رو کیفیت کم تری دارند .

ایزوگام نباید بسیار سفت باشد به شکلی که هنگام باز کردن رول نتوان ان را در محل قلط داد .

همچنین بیش از حد شل بودن ایزوگام هم خوب نیست .

 

این نکات اولیه و مهم در خرید ایزوگام هستند و همانطور که گفته شد هم محصول و هم نصاب باید مورد تایید باشند تا یک کار تمیز حاصل شود .

باتشکر

۰۳ خرداد ۹۹ ، ۱۱:۲۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر خانی